Reus

Volem que govern i càrrecs directius retin comptes de la feina que fan per justificar el sou

  • Actualitzat:
  • Creat:

El grup municipal demana posar en marxa un sistema públic que permeti analitzar si la retribució que reben es correspon al treball realitzat

Posar en marxa un sistema de retiment de comptes dels regidors de govern, càrrecs directius i assessors del govern, per tal que periòdicament quedi justificat davant la ciutadania que la retribució que reben es correspon a la tasca que realitzen. Aquest és un dels precs que el grup municipal formularà al Ple de demà divendres.

El PSC considera que les dades que figuren al portal de transparència no són suficients. En el capítol de gestió econòmica, comptable, pressupostària i patrimonial figuren, entre d’altres, les retribucions dels regidors de govern així com dels càrrecs directius i assessors del govern, una partida econòmica molt destacada del pressupost municipal. El portaveu Andreu Martín explica que “no volem entrar en el debat de si aquestes retribucions són massa elevades, però sí que ens genera dubtes de si són les retribucions merescudes per la feina que realitza cadascú, impossible d’analitzar i valorar perquè aquestes persones no fan cap retiment de comptes públic”.

Martín afegeix que “el retiment de comptes dels regidors de govern, directius i assessors del govern a la ciutadania ha de ser un dels principals eixos de transparència de l’Ajuntament”, independentment del l’estat d’execució del pressupost municipal, que sí que es reflecteix en el portal de transparència.

 

Lavabos públics en diferents punts de la ciutat

En un altre prec, el PSC demana la instal·lació lavabos públics en diferents punts de la ciutat per tal de donar servei a tota la ciutadania. El grup municipal ha detectat que la manca de lavabos públics a la ciutat resulta un problema per a moltes persones, agreujat ara que els bars i restaurants estan tancats per les restriccions a causa de la pandèmia.

“Conductors d’autobús, malats de Crohn i Colitis Ulcerosa adscrits al projecte ‘No puc esperar’ o venedors ambulants són alguns dels col·lectius més perjudicats per l’absència d’aquestes instal·lacions” remarca Martín posant de manifest que cal tenir en compte que són constants les sancions de la guàrdia urbana cap a persones que miccionen al carrer, “una pràctica incívica que es podria reduir considerablement si es disposa de serveis públics”.

 

Queixes per l’atenció ciutadana

En darrer terme el PSC ha registrat una pregunta en relació a l’atenció telefònica i presencial  a la ciutadania per part de l’Ajuntament des de l’inici de la pandèmia “després d’haver rebut moltes queixes per la dificultat a l’hora de realitzar tràmits o obtenir informació. En alguna casos, fins i tot,  fins i tot, ha estat impossible contactar amb l’administració per mitjà del 010”, assegura el portaveu.

La pregunta demana el nombre de treballadors i treballadores que fan atenció a la ciutadania de forma presencial des de l’OAC, abans i després de la pandèmia; quants fan teletreball i amb quina mitjans; nombre d’atencions realitzades pel personal de l’Ajuntament des de l’inici de la pandèmia ja sigui per telèfon, via web, o presencialment, amb cita prèvia i comparativa amb les dades del mateix període de l’any anterior; i la mitjana del temps d’espera dels usuaris del servei 010 abans i durant la pandèmia.