Reus

Martín: “Els barris del Sud necessiten una línia directa amb l’Hospital"

  • Actualitzat:
  • Creat:

• El grup municipal del PSC presentarà una moció per recuperar aquest trajecte,

• En el plenari de dimecres també es presentarà una segona moció sobre la FP per garantir una plaça a tots els estudiants que volen cursar un determinat curs

El grup municipal del PSC portarà a plenari d’aquest dimecres dues mocions, una sobre la necessitat d’una línia d’autobús directa entre l’Hospital i els barris de Sud, i l’altra sobre la Formació Professional, per garantir que tots els sol·licitants dels estudis puguin tenir garantida una plaça i frenar l’abandonament escolar. “Reus ha de tenir un transport públic pensat, no només per a les persones que transiten pel mig de Reus, també per aquells que viuen als barris”, ha exposat el portaveu socialista, Andreu Martín, qui afegeix que “el transport públic d’una ciutat ha de facilitar la connexió de tots els ciutadans i ciutadanes d’ella amb els seus serveis bàsics, sobretot, amb els més importants pel seu dia a dia”.

Tot i aquesta necessitat, el PSC denuncia que “malgrat que ho han demanat en reiterades ocasions, milers de veïns i veïnes dels barris del sud de la nostra ciutat (Montserrat, Parcel·les Casas, Juroca, Fortuny i Mas Iglesias) no poden arribar directament a l’hospital Sant Joan, sinó que han de fer transbord a l’estació d’autobusos”, una circumstància que suposa una pèrdua de temps important i greus considerables, especialment entre les persones grans i amb mobilitat reduïda. De fet, un veí del barri Montserrat pot arribar a tardar fins a 40 minuts des de la parada del seu barri fins al centre hospitalari, ja que primer ha d’anar fins a l’estació d’autobusos amb la línia 10 i, des d’allí, agafar la línia 60 fins a l’Hospital. Un trajecte que es podria retallar amb la connexió directa entre el centre hospitalari i els barris de ponent.

De fet, arran d’una proposta similar presentada pel grup del PSC i aprovada per unanimitat, l’any 2017 va entrar en funcionament aquest servei, que només va durar tres mesos. “La necessitat d’aquesta línia segueix vigent, i la falta de promoció per part del consistori d’aquella línia, sumada a la poca freqüència de pas, -dos per hora-, no pot justificar la no connexió directa de milers de persones amb el centre sanitari refent a la ciutat”, exposa Martín, motiu pel qual des del grup municipal i  a través dels consellers de Reus Transport s’ha proposat en reiterades ocasions que es recuperi la línia, petició a la qual “només rebem negatives i absència de voluntat per part de l’empresa per, com a mínim, estudiar tornar a posar en marxa aquest servei”, etziba el portaveu del PSC.

Per tots aquests motius, el grup municipal socialista demanarà en el plenari de dimecres que es realitzin les gestions necessàries perquè hi hagi connexió directa dels barris del sud de la ciutat amb l’Hospital, sense necessitat de fer cap transbord.

Un mapa de necessitats formatives

D’altra banda, avui també hem presentat una segona moció per millorar i impulsar el sistema de Formació Professional a la ciutat. En els darrers anys la demanda de Formació Professional a Catalunya ha anat creixent de manera molt important, fins a arribar al 9,2% en l’actual curs, un increment de peticions que no s’ha gestionat ni planificat correctament des de la Generalitat i ha provocat que més de 20.000 persones a Catalunya s’hagin quedat sense plaça assignada. En aquest sentit, des de l’executiu central, Pedro Sánchez segueix treballant per millorar el sistema de l’FP i recentment ha creat una nova llei que ajusta els perfils professionals a les demandes de les empreses i consolida una oferta formativa única, flexible i acreditable dirigida a estudiants i treballadors, entre altres. Per tot això, el Govern espanyol preveu una inversió de més de 5.400 milions d’euros per posar en marxa 200.000 noves places d’FP en els pròxims quatre anys, havent finançat ja 120.000 en l’actual curs.

La Unió Europea ha advertit dels riscos que comporta l’abandonament escolar prematur, instant als diferents països a prendre mesures d’acompanyament i orientació. En aquest sentit, l’organisme europeu proposa com a objectiu reduir com a mínim el 10% de l’abandonament escolar prematur, que a Catalunya se situa sobre el 17%. El risc d’abandonament en el primer curs dels Cicles Formatius de Grau Mitjà és del 40% i podria veure’s agreujat si els alumnes que volen cursar els estudis no obtenen la plaça que volen o han d’estudiar a distància.

Per aquests motius, des del grup municipal demanem elaborar un mapa de necessitats formatives a Reus per treballar una correcta planificació de cara al curs vinent; incrementar l’oferta pública de cicles formatius a la ciutat, especialment de grau mitjà, i garantir plaça al conjunt de l’alumnat que sol·liciti la plaça.

Totes dues mocions treballen amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) marcats per l’ONU, la línia d’autobús fa referència a l’objectiu 11 “aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguin inclusius, segurs, resilients i sostenibles”, i pel que fa a la Formació Professional, “garantir una educació inclusiva, educativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom”.

Fitxers adjunts: